Výjezdy jednotky SDH

Výcvik jednotky s dýchacím přístrojem - 18. 09. 2017

Výcvik členů jednotky. Hlavní témata byla práce s dýchacím přístrojem, pohyb v prostorách s minimální viditelností a evakuace osob a nebezpečného materiálu z místa zásahu.

Číst dál...
Noční cvičení Přestavlky 2016

JSDH Písnice se o víkendu 1. a 2. října 2016 poprvé zúčastnila jubilejního desátého ročníku nočního cvičení jednotek dobrovolných hasičů v Přestavlkách u Čerčan, které organizačně za HZS Středočeského kraje zajišťuje benešovský územní odbor. 

Číst dál...
Požár Barrandovských ateliérů

V pátek 26. 8. 2016 byl JSDH Písnice vyhlášen poplach ve večerních hodinách. Během pár minut vyjíždělo družstvo čtyř hasičů s Tatrou 815-7 jako posilová jednotka k rozsáhlému požáru dřevěných kulis středověkého městečka v Barrandovských filmových ateliérech.

Číst dál...
Čerpání zatopených prostor

Během přívalových dešťů, které se 26. 7. 2016 převalily přes Prahu, vyjížděli hasiči k velkému množství událostí.

Číst dál...
Požár chaty v komořanech

Dne 2. 12. 2015 byla jednotka hasičů SDH Písnice vyslána k požáru chaty v nedalekých Komořanech.

Číst dál...
Odčerpání jímky v Modřanské rokli (17. 10. 2015)

Jednotka SDH Písnice byla úřadem MČ Praha-Libuš a místním svazem rybářů požádána o pomoc s vyčerpáním vody.

Číst dál... ahoj

Kontakty

Sbor dobrovolných hasičů Písnice

Ladislava Coňka 318/6
Praha 4 - Písnice
142 00

www.sdhpisnice.cz
www.facebook.com/sdhpisnice

info@sdhpisnice.cz

Renault Midlum 4x4 DXi 300 - CAS 20 4000/250/S2Z

Cisternová automobilová stříkačka postevená na podvozku Renault Midlum 300 DXi slouží našemu sboru od října 2010 a je používána jako tzv. prvovýjedový automobil. Podvozek s tuhými nápravami má pohon 4x4 s dvojmontáží na zadní nápravě, s připojitenou přední nápravou a uzávěrkami předního a zadního diferenciálu a je určen pro smíšený provoz, tzn. pro provoz na zpevněných i nezpevněných komunikacích a do středně těžkého terénu. Světlá výška podvozku je 280 mm (+ - 5 mm). Podvozek je poháněn šestiválcovým přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 7.2 litrů, který plní normu EURO 5. Výkon motoru je 220 kW, respektive 300 koní při 2200 ot./min. s točivým momentem 1070 Nm, který je k dispozici od 1200 do 1800 ot.min. 

 

Samostatně odpružená kabina veze družsto o počtu 1 + 5 (velitel + 5 hasičů, z nichž jeden je strojník). V zadní řadě sedadel jsou 4 dýchací přístroje Draëger PA 94 Plus Basic integrované do opěradel, takže jsou hasičům k dispozici kdykoliv i během cesty k zásahu. V kabině je umístěna radiotechnika pro komunikaci při zásahu (vozidlová stanice + 4 ruční stanice), osvětlovací balon, páteřní deska s transportními popruhy, páteřní deska, masky k dýchacím přístrojům, přesnosné svítilny, výstražné vesty, vyšetřovací gumové rukavice a vy neposlední řadě signální baterky pro řízení provozu. V přední části vně kabiny je umístěný lanový naviják s tažnou silou 3500 kg, přídavná mlhová světla, ochranný rám kabiny a sanační lišta s kropicími nástavci nastavitelnými ve všech směrech. Kabina je vybavena topením nezávislém na chodu motoru.

 

Účelová nástavba je postavena na pomocném rámu. Její konstrukce vychází z technologie montovaných a lepených hliníhových profilů a plechů. V nástavbě se kromě všeho potřebného vybavení nachází i nádrž na hasební vodu o objemu u 4000 litrů, nádrží na pěnidlo o objemu 250 litrů a čerpadlo o výtlaku 2000 litrů/min. při jmenovité sací výšce 3 m a jmenovitém provozním tlaku 0.8 MPa v nízkotlakém režimu a 250 litrů/min. přijmenovité sací výšce 3 m a jmenovitém tlaku 40 MPa ve vysokotlakém režimu. Čerpadlo je vybaveno automatickou pístovou vývěvou a umožňuje hasební práce v nízkotlakém i vysokotlakém režimu současně. Pro zásah hasební vodou může čerpadlo použít jak vlastní zdroj (nádrž), tak volný zdroj (řeka, rybník, potok atd.).

 

Nástavba je klasické koncepce v šesti skříňovém provedení. Skříně jsou kryty roletami s podélnými madly pracovní prostor strojníka v zadní zásti je kryt víkem výklopným nahoru. Po obou stranách se nachází úložné prostory pro technické prostředky a v zadní části je prostor s čerpadlem a jeho ovládacími prvky. U všech postraních rolet jsou k dispozici výklopné stupačky pro usnadnění přístupu do horních polic.V předních roletách se stupačky vklápí po otevření rolety, u prostředních rolet je k dispozici výklopná stěna blatníku a u zadních rolet jsou výklopná víka kryjící plnící hrdla nádrže. Na střeše nástavby jsou nastavovací žebříky, přejezdové můstky na hadice, nádoba s havarijní sobční sadou, ženijní nářadí a dalším vybavení. Vybavení vozu a nástavby je koncipováno s maximálním důrazem na univerzálnost, aby hasiči mohli s vozidlem zasahovat u co nejvíce druhů mimořádých událostí.

 

Vnástavbě je integrovaný teleskopický osvětlovací stožár o výšce 5 metrů. Dálkově ovládané reflektory 4x 500W jsou otočné v rozsahu 360° horizontálně a 180° verktikálně. V horních bocích nástavby jsou zabudované 50W reflektory pro osvětlení pracovního prostoru okolo nástavby. Výstražné zařízení modré barvy na kabině (výstražná rampa + přední výstražné majáky) v provedení LED, maják na zadní nástavbě je ve stroboskopickém provedení. Výstražná alej oranžové barvy je umístěná na zadní části nástavby a je také v provedení LED.

 

Ve skříních nástavby je umístěno kromě prostředků pro zdolávání požáru i další vybavení, které hasiči potřebuji při své práci. Jedná se zejména o motorové pily, kalová a plovoucí čerpadla, ženijní nářadí, vysavač na nebezpečný hmyz, osvětlovací stožár a balón, přetlakovým ventilátorem, dýchacími přístroji a dalšími prostředky. Celková váha vozidla s plnými nádržemi je 16 000 kg. 


Souhrn technických údajů:

 

Délka (bez lanového navijáku): 7.350 mm

Šířka: 2.550 mm

Výška: 3.350 - 3.450 mm

Světlá výška pod nápravou: 280 mm ± 5 mm

Brodivost: 500 mm 

Hmotnosti vozidla: celková 16.000 kg, užitečná 6.250 kg, pohotovostní 9.750 kg

 

Typ motoru: Renault Midlum 7.2 l Dxi 7 300.16, přeplňovaný vznětový šestiválec, plní EURO 5

Výkon motoru: 220 kW/300 HP při 2200 ot/min - 1070 Nm od 1200 do 1800 ot/min

Náhon 4x4 s připojitelným pohonem přední nápravy

Převodovka: Mechanická, 12 stupňů vpřed, 2 vzad

Brzdový systém: 4 na sobě nezávislé systémy s ABS

Objem palivové nádrže (nafta / AdBlue): 130 l / 30 l

Maximální rychlost vozidla: 90 km/h (omezovač)

Počet míst k sezení 1 + 3

 

Nádrž na vodu: 4 000 l

Nádrž na pěnidlo: 250 l

Jm. průtok čerpadla - nízkotlaký stupeň: 2.000 l/min při 0.8 MPa/sac. výška 3m

Jm. průtok čerpadla - vysokotlaký´ stupeň: 250 l/min, při 4.0 MPa/sac. výška 3m

 

stop view
/
      ozio_gallery_fuerte
      Ozio Gallery made with ❤ by turismo.eu/fuerteventura

      Oddíl mladých hasičů

      Soustředění 2017 - Malíkovice
      Letošní soustředění proběhlo v Malíkovicích. Jako základna posloužila místní budova bývalé základní školy. Soustředění se zúčastnilo 12 dětí z řad našich Mladých hasičů, rozděleni do dvou oddílů. Počasí přálo a tak se chodilo skoro každý den koupat do nedalekého rybníka.
       
      Číst dál...
      Memoriál Jany Dobiášové - 24. 09. 2017

      V neděli 24.září jsme se zúčastnili závodu v 60m s překážkami v pražských Třebonicích. Na děti čekal, kromě překážek a ostatních závodníků, i soupeř v podobě počasí, neboť skoro celý den mrholilo a bylo velmi chladně. Děti se s tím ale vypořádaly velice dobře.

      Číst dál...
      1. kolo hry PLAMEN - 28.5.2017

      V neděli 28.května 2017 jsme se zúčastnili 1.kola hry PLAMEN na Stadionu mládeže v pražských Dejvicích. V horkém počasí jsme zde bojovali v pěti disciplínách: štafeta požárních dvojic, štafeta CTIF, štafeta 4x60m, požární útok CTIF a požární útok.

      Číst dál...
      Požární útoky v Řepích - 20.5.2017

      V sobotu 20.května 2017 jsme se zúčastnili požárních útoků v Řepích, které jsme pojali jako trénink na Plamen, který nás čekal o týden později. Vyzkoušeli jsme různá složení, různé možnosti a máme spoustu poznatků, co zlepšit a natrénovat, co je potřeba.

      Číst dál...
      Závod mladých hasičů na 60m s překážkami v Jaroměři - 7.5.2017

      V neděli 7.5. jsme se zúčastnili tradičního závodu mladých hasičů v závodu na 60m s překážkami v Jaroměři. Pro tři to byl křest ohněm v této individuální disciplíně.

      Číst dál... ahoj